دلنوشته...

زندگی وزن نگاهیست که در خاطر ما می ماند...

دلنوشته...

زندگی وزن نگاهیست که در خاطر ما می ماند...

آرامش در بخشش است...

دو راهب در سفر زیارتی به رودخانه رسیدند و در آنجا دختری را با لباس فاخر دیدند که نمیدانست چگونه از رودخانه عبور کند. یکی از راهبان بی آنکه کلامی بر زبان آورد او را به پشت گرفت و از عرض رودخانه گذشت و در ساحل آن سوی رودخانه بر زمین گذاشت . پس از آن راهبان به راه خودشان ادامه دادند ولی ساعتی بعد راهب دیگر لب به شکوه گشود : (( دست زدن به آن دختر درست نبود . تماس نزدیک با آن دختر خلاف احکام است . چگونه خلاف قوانین راهبان رفتار کردی؟)) 

راهبی  که آن دختر را به پشت گرفته و از آب گذرانده بود با سکوت به راهش ادامه داد ؛ سرانجام گفت: من او را یک ساعت پیش در کنار رودخانه به زمین گذاشتم ؛ولی تو هنوز او را بر روی کولت داری و حملش میکنی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 

نتیجه : 

 یکی ازجنبه های طنز زندگی ما انسانها این است که از افراد و آدمهایی که موجبات ناراحتی و کدورت خاطرمان را فراهم میکنند ؛ جدا شویم اما بعد از جدایی با فکر کردن به آنها و کارهای ناروایشان ؛ به آنها اجازه میدهیم که همچنان مانند گذشته ما را مورد اذیت و آزار قرار دهند.  

هرگونه جدایی ؛ بدون گذشت و بخشش ؛ به منزله این است که افراد را از جلوی چشم خود برداریم و روی شانه هایمان بگذاریم . هرچند دیگر آنها را نمبینیم ؛ اما سنگینی حضورشان هنوز بر ما فشار خواهد آورد. 

گذشته را حتی برای خودمان  هم که شده باید فراموش کرد و همه را بخشید. فقط در این صورت است که میتوانیم با خیالی آسوده و سبکبار به راه خود ادامه دهیم. 

                

                                                                                            موفق باشید.

 

        

نظرات 23 + ارسال نظر
toktam یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:02 ب.ظ

سخته ولی شیرین

asidokhmalak یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:48 ب.ظ

سلام مهدیه جوووووووووووونم قشنگ بود متحول شدم
مشکله ولی میتونیم این جوری باشیم

سلام عزیزم
بله البته

مانی چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:06 ب.ظ http://maani84.blogfa.com

وقتی از همه وهمه بریدی
این که فکر کنی عاشقی ...شاید نجاتت بده...

پست جدیدم چشم انتظار تو گرامیست.
[گل][گل][گل]

elham چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ب.ظ

دختر کاغذی پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:19 ق.ظ http://darya1997.mihanblog.com

سلام مهدیه جونم دیگه سراغی از من نمیگیری...
دلم برات یه ذره شده بیا آپم نظرتو بگو...
منتظرم گلم...

سلام عزیز.ببخشید
چشم

یوسف جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 ب.ظ http://yousef68.blogfa.com/

سلام دوست قدیمی خوبی
بهت تبریک می گم گل کاشتی
لذت بردم

سلام.ممنون.بازم ممنون

فاطمه جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:20 ب.ظ http://www.sara20.blogfa.com

سلام..
طاعتوعباداتت مقبول حق..
خوبی؟
پستتم جالب بود..

سلام عزیزم.خوبی؟چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه عجب ازین ورا؟
فدای تو بشم ممنون عزیزم و همچنین.
جالبی از خودتونه قربونت برم.

محیا یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:39 ق.ظ

دلم برات تنگ شده ....

ای فدای تو بشم مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
عزیزمی بگردم منم همینطور

محیا یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:45 ق.ظ


سلام مهدیه جون.خوبی عزیزم؟

نتیجه پستت خیلی قشنگ بود و واقعا متحول شدم.

سلام عزیز دلم.فدات شم.خوبم.احوالات عزیز ؟
قربونت برم چشات قشنگ میبینه.

محیا یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:46 ق.ظ

toktam سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:06 ق.ظ

به به محیا خانم از این ورا؟؟؟

به به تکی خانوم ازین ورا
بچمو اذیت نکن تکی محیا جونی الان تابستونه مامانش سیستمشو جمع نکرده.!!!!!!!الهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی جونم

دخترکاغذی شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:48 ق.ظ http://darya1997.mihanblog.com

سلام مهدیه جان ایول بابا...
راستی آپ کردم تمایل داشتی بیا نظرت رو بگو...دوتاهم آپ کردم درمورد هر دوتا آپم هم نظرت رو بنویس...
منتظر حضور تو عزیزم هستم...

سلام دریایی ایول چی بابا؟
چشم گلم

محیا یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:31 ق.ظ

هان!
چی دارین پشت سر من حرف میزنین؟
ای تکی مگه دستم بهت نرسه...
یه سیستمی بهتون نشون بدم که...

سللللللللللللام محیای خودمون.خوفی جوجو؟
جونم من که پشت سرتو نحرفیدم همش تقصیر این تکیه
تکی راس میگه دیگه هی پشت سر بچه حرف میزنی فکر کردی روزت قبوله ها؟
محیا جونی دستت بهش رسید از طرف منم یه اقدامی بکن جیگر
اوه اوه بابا محیا من طرف توامااااااا بیا با هم این تکی تنها باشه بهتره

toktam سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:36 ق.ظ

خیلییییییییییییییییی نامردین جفتتون اون محیا که انقد دختر ماهیه دستشم به من برسه نمیتونه کاری بکنه ولی به حسابت میریسم مهدیه خانم...

الهی بمیــــــــــــــــــــــــــــرم واسه مظلومیتیم
هـــــــــــــــــــــــــــــی

toktam سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 ق.ظ

راستی خبر نداری یه سیستمی داره ....

سلام.کی؟؟؟؟؟؟محیاچه سیستمی داره؟؟؟؟؟؟

محمد دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:45 ب.ظ http://www.2dlii.blogfa.com

سلام وبلاگ زیبایی دارین مطالبش زیبا وخوب هستن
به من سر بزنید منتظر نفس های گرمت هستم
اگه با لینک موافق بودی من رو به اسم تنهایی لینک کن وبگو با چه اسمی لینکت کنم

منتظرم ......

سلام ممنونم

مانی چهارشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:12 ب.ظ http://maani84.blogfa.com

روز بخیر محبوب من
پست جدید پسر پاییز
محل دیدار من و توست

دوره، دوره تنهایی دستها نیست
دوره، دوره تنهایی دلهاست . . .

toki پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:39 ب.ظ

حالا دیگه پست رمز دار میذاری!!!!!!!!!مهدیه جان خواهشا مثل آدم پست بذار دیگه.

علیک سلامحالا همچینی میگی؟!!!!!!!!خوبه تو که رمزشو گرفتی مطلبم خوندی که!!!!!!!
بابا فرشته ها که نمیتونن مثه آدم پست بذارن
چشم سعی میکنم مثه آدم پست بذارم

تکتم جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:12 ب.ظ

کی مظلومه تو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

کی مظلومه ؟
باور کن من مظلومم

فرشته کوچولو(رها) یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ب.ظ http://bonjaski.blogfa.com/




           ♥  آپم         ♥


                   ♥                     ♥

             ♥آپم                   ♥

              ♥


           ♥                   ♥       ♥


                      ♥آپم


                             ♥      ♥


    ♥         ♥
آپم

     ♥


             ♥         ♥




             ♥                   ♥

آپم
  ♥             ♥


     ♥


           ♥           ♥آپم


                   ♥                     ♥
آپم
 ♥                     ♥

             ♥                   ♥

              ♥
♥             ♥آپم


     ♥


           ♥           ♥


                   ♥                     ♥

             ♥                 آپم  ♥

              ♥


           ♥                   ♥       ♥


                      ♥


                             ♥      ♥
آپم

    ♥         ♥


     ♥


             ♥  آپم       ♥




             ♥                   ♥


  ♥             ♥


     ♥
آپم

           ♥           ♥


                   ♥                     ♥آپم

 ♥                     ♥

             ♥                  

فرشته کوچولو(رها) چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:44 ب.ظ http://bonjaski.blogfa.com

قالب وبلاگ رو برحسب تغییر فصل که نزدیکهعوض کردم بباید نظربدید اگه خوب نیست تغیربدم

چشششششششمنظرم میدیم واست

تکتم چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:55 ب.ظ

فرشته ها!!!!!!!!!!!کو فرشته حالا؟؟؟؟؟؟؟

اااااااا نمیبینی؟ بابا من فرشتم دیگه فرشته هم که فرشتست دیگه یه نفر دیگه هم فرشتست که دیگه نام بزرگوارشونو نمیارم دیگه آقا فرشتست دیگه
بیا این همه فرشته

مسعود پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:43 ب.ظ http://WWW.BOSEHAYE.BARAN.BLOGFA.COM

سلام مهدیه جان..وبت همانند اسمت بینظیره..موفق باشی دوست گلم

سلام ممنونم.لطف دارید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد